Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Napjatostně deformační analýza ramene jeřábu
Mora, Lukáš ; Halabuk, Dávid (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce sumarizace jednotlivých typů věžových jeřábů a následný rozbor jedné konkrétní konstrukce, a tedy věžového jeřábu 150EC-B8 Litronic, stojícího na ulici Šumavská v Brně. Na rameni tohoto jeřábu je provedena napjatostně deformační analýza vypočtená analyticky pomocí soustavy rovnic rovnováhy styčníkovou metodou při různém zatěžování konstrukce v programu MAPLE a numericky pomocí 3D výpočtového modelu v programu ANSYS. Cílem je ověření správnosti výsledků analytického výpočtu porovnáním s výsledky numerického výpočtu a zhodnocení výsledků z hlediska mezních stavů a deformací.
Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru
Drozdek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem „Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru“ je zaměřena na prvotní návrh možnosti použití silikonového tlumiče torzních kmitů pro výše zmiňovaný motor určený pro traktory a další průmyslové aplikace. Cílem práce je vypočítat kmitání klikové hřídele pomocí vhodného dynamického modelu a následně navrhnout takové základní parametry silikonového tlumiče torzních kmitů, který torzní výchylky klikové hřídele utlumí na přijatelnou hodnotu. Další částí je návrh konstrukčního provedení samotného upevnění silikonového tlumiče na volném konci klikové hřídele motoru. Posledním krokem diplomové práce je porovnání a zhodnocení kmitání klikové hřídele bez tlumiče a s nově navrženým silikonovým tlumičem torzních kmitů.
Elektronicky komutovaný stroj
Vykopal, Petr ; Melichar, Petr (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Základní myšlenka, která vedla k vývoji motorů EC je odstranit z komutátorových motorů, nazývaných motory DC, mechanický komutátorový systém, tj. kartáče a komutátor, který ve většině aplikací omezuje délku života stejnosměrného motoru. Komutátor je zdrojem elektromagnetického rušení a omezuje rychlost otáčení motoru. Současně je požadováno zachování význačných vlastností motorů DC, jakými jsou zejména několikanásobná přetížitelnost, velký záběrový moment, nízká časová konstanta a malé rozměry. Diplomová práce seznamuje s problematikou elektricky komutovaného stroje a jejími možnými konstrukčními provedeními, a na základě nabytých poznatků je proveden analytický výpočet EC-stroje s klasickým statorem (provedením dvěma drážkami na pól a fázi) a se segmentovým statorem pro zadané parametry. Pomocí známých rozměrů motorů z vlastního návrhu byly vytvořeny modely obou typů motorů a výsledky získané z programu Femm byly porovnány s výsledky analytických výpočtů.
Kritéria hodnocení únavové životnosti nýtových spojů
Adámek, Petr ; Augustin, Petr (oponent) ; Vlček, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem metodiky pro hodnocení únavové životnosti nýtových spojů. V první části je shrnuta teorie používaná pro hodnocení únavové životnosti, popis skladby provozních spekter zatížení a konstrukčních zásad při návrhu spojů za účelem dosažení optimální životnosti. Druhá část diplomové práce je zaměřena na návrh metodiky umožňující analytické řešení v uzavřeném tvaru vhodné pro prvotní návrh konstrukce a zároveň numerické řešení pro použití při detailních analýzách konstrukce. Použitelnost metodiky je demonstrována na příkladu výpočtu reálného konstrukčního uzlu a následném porovnání výpočtu s výsledky zkoušky.
Ztráty jednofázového asynchronního motoru s trvale připojeným kondenzátorem
Štaffa, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zvyšováním účinnosti jednofázového asynchronního motoru s permanentně připojeným kondenzátorem. Celou práci lze dělit do dvou částí, jedna je obecnějšího charakteru a druhá se zabývá analýzou a měřením. První část je věnována konstrukčnímu provedení motoru, objasnění principu funkce, rozběhu a chodu motoru, a výpočtu účinnosti motoru, kde jsou zahrnuty typy ztrát snižující účinnost motoru. Druhá část je tvořena analýzou ztrát, která sestává z měření zatěžovacích momentových charakteristik, měření motoru při stavu nakrátko, naprázdno, měření mechanických a dodatečných ztrát. Dále byly měřeny hodnoty potřebné pro věrohodné vytvoření simulačního modelu (odpor jednotlivých vinutí apod.). Po vytvoření modelu v ANSYS Maxwell s využitím modulu RMxprt, po analytickém vypočtení zatěžovacích charakteristik a po získání charakteristik využitím metody konečných prvků lze tyto charakteristiky porovnat a určit tak správnost vytvořeného modelu. Toto měření a simulace bude provedeno i u motoru s kvalitnějšími plechy v magnetickém obvodu. Následně budou simulovány možné úpravy snižující jednotlivé ztráty, které byly nastíněny v předchozích kapitolách.
Návrh a analýza jednofázového motoru v šestipólovém provedení
Souček, Jiří ; Mach, Martin (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou návrhu jednofázových asynchronních motorů. Samotné zpracování je rozděleno do několika základních částí. První kapitola se zaobírá konstrukcí a principem funkce jednofázových indukčních motorů. Zejména je rozebírána nesouměrnost těchto strojů s přihlédnutím k významu připojení pomocné fáze a jejího charakteru. Následující část práce je věnována analytickému výpočtu konkrétního jednofázového dvoupólového motoru. Dvoupólový motor jsem řešil proto, že v té době ještě nebyly dostupné podklady pro šestipólový motor Siemens. Výpočet je proveden dle literatury a výsledné parametry jsou následně porovnávány s modelem tohoto motoru vytvořeným v programu RMxprt. Pro jednofázový šestipólový motor je ve třetí kapitole vytvořen model v programu Ansoft/Maxwell. Na tomto modelu je ukázán vliv natočení rotorových drážek na moment stroje. V poslední části práce je na daném motoru provedeno měření a analýza dosažených výsledků.
Nabíjecí systém v automobilu
Kovačík, Lukáš ; Janda, Marcel (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem nabíjecího systému v automobilu. Jsou zde popsány hlavní prvky této obvodové soustavy, se zaměřením na automobilové alternátory. Byla objasněna funkce jednotlivých částí alternátoru a porovnání dnes nejvíce využívaných druhů automobilových alternátorů. Velká část práce je věnována rozboru a inovaci v oblasti ztrát, které určují účinnost stroje. Závěrem byl proveden analytický výpočet zadaného třífázového alternátoru.
Analýza vlivu materiálu magnetického obvodu na účinnost asynchronních motorů
Plíšek, Oldřich ; Klíma, Jiří (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Teoretická část bakalářské práce analyzující vliv materiálu magnetického obvodu na účinnost asynchronních motorů se věnuje rozboru asynchronního motoru a jeho ztrát. Dále popisuje měření, včetně výpočtů jednotlivých ztrát. Další teoretická část zkoumá vliv měrných ztrát na magnetizační charakteristiku zkoumaných elektrotechnických plechů. Praktická část obsahuje laboratorní měření jednofázových a třífázových motorů značky ATAS Elektromotory Náchod a.s. s rozdílnými plechy. Naměřené hodnoty slouží k výpočtům jednotlivých ztrát, které jsou poté mezi sebou porovnány. Pomocí programu Ansys Maxwell RMxprt jsou simulovány modely měřených motorů s rozdílnými typy elektrotechnických plechů. Pomocí analytických výpočtů jsou provedeny rozbory motorů s konkrétními typy plechů. Výsledky výpočtů jsou porovnány se simulovanými a naměřenými hodnotami.
Malý třífázový asynchronní motor
Klíma, Petr ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je určení parametrů asynchronního motoru o výkonu 155 W. Pro určení parametrů motoru byly zvoleny tři způsoby. Analytický výpočet dle dostupné literatury, výpočet v programu RMxprt a laboratorní měření motoru. Pro lepší srovnání analytických výpočtů byly zvoleny dva literární zdroje, podle kterých byl proveden výpočet. V práci jsou uvedeny jednotlivé výpočty a hodnoty, které jimi byly získány. Je provedeno srovnání výsledků získaných jednotlivými způsoby.
Tepelný výpočet asynchronního motoru pomocí tepelných sítí
Čáp, Martin ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Toman, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tepelným výpočtem asynchronního motoru. Teoretická část se zabývá principy přenosu tepla, které jsou důležité pro tepelný výpočet. Další teoretická část popisuje analýzu asynchronního motoru a jeho ztráty. V praktické části jsou tyto ztráty spolu s elektromagnetickým obvodem vypočteny. Následně jsou vytvořeny dvě tepelné sítě, pomocí kterých je vypočteno oteplení jednotlivých částí stroje. Kvůli zajištění správnosti výsledku je vytvořen vázaný model dílčích výpočtů asynchronního stroje. Dalším krokem je porovnání vypočtených elektrických veličin a vypočtených teplot vůči změřeným hodnotám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.